جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) یکشنبه شب در بیانیه‌ای تاکید کرد که به جای آغاز مذاکرات جدیدی برای آتش‌بس در غزه، مفاد مورد توافق مذاکرات قبلی اجرایی شود.

مذاکرات میان حماس و رژیم صهیونیستی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حماس در این بیانیه از میانجی‌ها خواست تا طرحی ارائه کنند که مبتنی بر مذاکرات قبلی باشد.

در بیانیه حماس آمده است: از میانجی‌ها در مصر و قطر می‌خواهیم مفاد مورد توافق در مذاکرات ۲ جولای (۱۲ تیر ماه) را ارائه کنند و آغاز دوره‌های جدید مذاکرات یا طرح پیشنهادهای تازه، فقط پوششی برای تجاوزگری‌های (رژیم) اسرائیل است.

حماس افزوده است: جنبش در دوره‌های زیادی از مذاکرات شرکت کرد و انعطاف‌پذیری و مثبت‌اندیشی لازم را برای دستیابی به منافع مردم برای انجام روند مبادله اسرا انجام داده است.

تاکنون مذاکرات میان حماس و رژیم صهیونیستی با میانجیگری مصر و قطر و مشارکت آمریکا برای برقراری آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا میان دو طرف به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی بارها از قول مقام‌های امنیتی این رژیم، بنیامین نتانیاهو را به دلیل تعلل در مذاکرات و افزودن پیش شرط‌های جدید در مذاکرات علت ناکامی در اجرای این توافق می‌دانند.

این در حالی است که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا امروز (یکشنبه) با بیان اینکه توافق برای برقراری آتش‌بس در غزه هنوز ممکن است، مدعی شد که تیم او به کار خود در راستای جلوگیری از تشدید تنش‌های منطقه‌ای ادامه می‌دهد.

کد خبر 873604

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha